Consulta de cursos

Programación de la Acción Formativa: 41-OL-ISH
INGLÉS NIVEL MEDIO APLICADO AL SECTOR HOSTELERO - ON LINE""Hello!"... y después ¿qué?"

Duración

120 horas

Modalidad

ONLINE CON VIDEOCONFERENCIA

Objetivos

Proporcionar conocimientos para lograr una comunicación en inglés con gramática, vocabulario y expresiones esenciales en el sector de la hostelería, para las situaciones más habituales, tales como saludos, toma de pedidos, la acomodación y servicio integral al cliente. Incluirá formación sobre horarios, menús, dietas, alergias, etc.


Programa


UNIT 1. THE USE OF ENGLISH LANGUAGE IN CUSTOMER SERVICE

1.  Introduction

2.  Basic knowledge about Morphological Syntax

3.  Personal Pronouns

4.  Prepositions

5.  Verb Tenses. Present. Past. When&While. Future.

6.  Summary

7.  Audio Glossary


UNIT 2. COMPLEX STRUCTURES TO SPEAK FLUENTLY WITH CUSTOMERS

1. Introduction

2. Modal Verbs

3. Conditional Sentences. Types of Conditional Sentences

4. Indirect Speech. Reporting Verbs. Pronouns and Adjectives Changes. Expressions of  Time and Place Change. Verb Tenses Changes. Statements: Affirmative and Negative Sentences. Questions. Commands, Requests and Suggestions. Other Changes 

5. Compound Words

6. Summary

7. Audio Glossary 


UNIT 3. THE USE OF ENGHISH IN CUSTOMER RECEPTION AND SERVICE

1.  Introduction

2.  Rules, habits and presentations

3.  Greetings /Special Greetings

4.  Expressions to Be Used with Customers. Welcoming Guests. Offering Help. Making Customers to Wait. If You Do not Understand a Client

5.  Taking Orders. Specifications and Drinks

6.  Expressions to Be Used while Serving. Offering Desserts and Coffee

7.  Summary

8. Audio Glossary


UNIT 4. CUSTOMER SERVICE VIA PHONE AND EMAIL

1. Introduction

2. How to Answer the Phone

3. To Give Information.How to Act at the Beginning of Phone Call 

4. How to Say No Politely

5. Common Vocabulary

6. To Take and Deliver Messages. Ways for Checking/ Clarifying/ Dealing with Communication Problems when Taking and Leaving Messages on the Phone

7. E-mails. To Answer an E-mail. Sample Restaurant Complaint Letter Response

8. Summary

9. Audio Glossary

 

UNIT 5. TO TAKE ORDERS, GIVE SUGGTIONS AND INFORMATION

1. Introduction

2. Questions and Answers. Types of Questions

3. Spoken and Written Expressions. Important Vocabulary

4. How to Help Customers

5. Summary

6. Audio Glossary

 

UNIT 6. HANDLIND CLAIMS AND COMPLAINTS IN ENGLISH

1. Introduction

2. How to Deal with a Complaint. Immediately. Right Away. Straight Away

3. To Ask more Information to Give a Solution

4. How to Give Different Solutions: Transfer Information, Say No, Offer another Service

5. Apologising for the Mistake and Offering an Alternative. Common Complaints

6. How to Sell a Product or a Service. Adjectives to Describe Food

7. Sentences to End the Conversation

8. Summary

9. Audio Glossary

 

UNIT 7. ACRONYMS, BUSINESS EXPRESSIONS AND PHRASAL VERBS

1. Introduction

2. Acronyms and Business Expressions

3. Expressing Prices

4. Phrasal Verbs

5. Vocabulary . Bread and Cereals. Meat and Poultry. Fish and Seafood. Vegetables.Fruits. Dairy Foods. Desserts. Drinks

6. Summary

7. Audio Glossary

 

UNIT 8. CUSTOMER SERVICE AND MENU PRODUCTION: ALLERGIES AND REQUIRED INFORMATION

1. Introduction

2. Menu Format

3. The Set Menu 

4. Types of Services and Cutlery. The Table Setting. Tableware Vocabulary

5. Food Allergies. What is the Difference between Food Allergy and Food Intolerance?. Common Food Allergens. Less Common Food Allergens

6. Allergy Icon Set. Allergy Symbols

7. Summary

8. Audio Glossary

 

UNIT 9. THE BILL AND THE CHARGES IN ENGLSH

1. Introduction

2. Bills and Tipping

3. Preparing the Bill. Services. Charges. Prices. Doubts Explanation

4. Summary

5. Audio Glossary

 

Destinatarios/as

Principalmente destinado a personas empresarias, emprendedoras y profesionales, con interés, motivación e inquietudes en el ámbito de la hostelería para incrementar, actualizar y/o mejorar sus conocimientos en la lengua inglesa en las actividades de atención y servicio al cliente dentro del área de la hostelería. También dirigido a personas en situación de desempleo que deseen optimizar y/o mejorar sus capacidades profesionales y su empleabilidad.

Observaciones

Se debe demostrar o acreditar nivel de competencia en comunicación en inglés nivel "Usuario Medio", nivel A2 según el Marco Común Europeo. Se realizará una prueba o pretest.


Proceso de selección de cursos ON-LINE

Para la selección de solicitudes se realizará por riguroso orden de inscripción con el siguiente reparto:

- Un 50% de plazas, tendrán prioridad aquellas realizadas por personas empadronadas en los municipios menores de 5.000 habitantes de la provincia de Sevilla.

- Un 25% de plazas se otorgarán por orden de entrada de solicitudes para personas empadronadas en municipios menores de 10.000 habitantes de la provincia de Sevilla.     

 - El resto preferencia las solicitudes de personas empadronadas en el resto de municipios de la provincia de Sevilla

Para la comprobación de estos extremos, Prodetur podrá solicitar el correspondiente certificado de empadronamiento.